„Nie ma nieba i ziemi, otchłani, ni piekła,
Jest tylko Beatrycze. I właśnie jej nie ma”.
„VII Symfonia” autorstwa Tamary Pieńko, to projekt całkowicie poświęcony miłości. Tadeusz Rolke „zaprosił” fotografkę w niezwykłą podróż, pozwalając jej być świadkiem jego najdelikatniejszej sfery jestestwa. Stała się ona powiernikiem jego miłosnych wspomnień i choć Bohater projektu niewskazuje adresatki swoich uczuć, to poprzez napisane poematy definiuje swój stan. Owy stan jest swoistym fenomenem wielkiego artysty. Odsłania jego wrażliwość, filozoficzne rozważania, opierające się o doświadczenia z dalekiej przeszłości, które konfrontuje z tymi teraźniejszymi. Inspiracją dla powstałego cyklu fotograficznego były poematy autorstwa Mistrza, wzbogacone o osobiste rozmowy z autorką zdjęć, jak i projekt „Beatrycze”, który powstał czterdzieści lat temu i jest jednym z ważniejszych dzieł Tadeusza Rolke. Zdjęcia w sposób wymowny przedstawiają emocje jakie towarzyszą owym wspomnieniom, a wykorzystane jako tła przestrzenie są metaforą dla skrywanych emocji bezbrzeżnej tajemnicy miłości.
Tamara Pieńko, fotografka, artystka, portrecistka, zafascynowana światem psychologii i filozofii, tworząc cykle niezwykle subiektywnych esejów fotograficznych, zgłębia wiedzę o zachowaniach
człowieka, a także o mechanizmach i prawach rządzących ludzką psychiką. Aparat fotograficzny jest dla Tamary narzędziem służącym do eksplorowania tematów, częstokroć ważnych dla niej samej, które poprzez obiektyw zyskują szczególną ostrość, zachowując swoistą delikatność. Jest autorką projektów o charakterze społecznym. Prace artystki to ekspozycja tematów niebanalnych, dotykających egzystencji w jej prawdziwym, ludzkim wymiarze.
VII Symfonia. Dźwięki miłości to niezwykle intymny projekt. Stanowi świadectwo tego, co dla fotografki w pracy twórczej jest najcenniejsze, a mianowicie doświadczania poprzez bliskość i pokrewieństwo z bohaterem konkretnego projektu bycia świadkinią i powierniczką.